Automobielbedrijf Stolk B.V.
  Onze vestigingen

Automobielbedrijf Stolk B.V.

Burg. van Reenensingel 49 2803 PA GOUDA (0182) 57 01 77

 

Subaru presenteert de Subaru XV e-BOXER

De nieuwe Subaru XV e-BOXER combineert boxermotortechnologie met elektrische aandrijving en symmetrische vierwielaandrijving.

2.0i-S e-BOXER
1.270kg trekgewicht
220 mm bodemvrijheid
11% lager brandstofverbruik
Subaru Global Platform
Symmetrical All-Wheel Drive (permanent)
X-Mode technologie inclusief Hill Descent Control
Lineairtronic-transmissie met een geïntegreerde elektromotor

Aalsmeer, 5 maart 2019 – Subaru heeft vandaag de eerste elektrohybride Subaru XV e-BOXER en de volledig nieuwe Forester e-BOXER gepresenteerd tijdens de persdag van de 89e editie van de internationale autotententoonstelling van Genève. Naast de e-BOXER-modellen werd het nieuwe studiemodel VIZIV ADRENALINE voor het eerst aan de wereld getoond. 
 
De compleet nieuwe Subaru Forester & Subaru XV zijn de eerste twee modellen die zijn uitgerust met e-BOXER technologie. Deze nieuwe aandrijflijn combineert elektrische motorondersteuning met twee vertrouwde Subaru-technologie: een boxermotor en Symmetrical AWD vierwielaandrijving. Onderdeel van de Subaru e-BOXER-aandrijflijn is een Lineartronic transmissie met een geïntegreerde elektromotor. Deze is verbonden met een krachtig Lithium-ion accupakket, een DC/DC-omvormer en een inverter.

De Subaru XV e-BOXER

Sinds de lancering in 2017 is de Subaru XV uitgegroeid tot een populaire keuze onder Subaru-klanten. Dankzij de grote populariteit was de XV vorig jaar zelfs het meest verkochte Subaru-model in Europa. De modelnaam XV staat voor de kernwaarden van Subaru: veiligheid, rijplezier en duurzaamheid.
 
De Subaru XV staat op het nieuwe Subaru Global Platform (SGP) dat synoniem is met toonaangevende botsveiligheid, superieure actieve veiligheidssystemen en vooruitstrevende rijeigenschappen en comfort. Dankzij de toepassing van het SGP zijn de stijfheid van de carrosserie en het chassis sterk toegenomen. De frontale laterale torsiestijfheid groeide met +90%, de torsiestijfheid met +70%, de stijfheid van de voorwielophanging met 70%, en de stijfheid van het achterste subframe met +100%. Ten opzichte van de huidige modellen is de botsenergieabsorptie verbeterd met 40%.
 
Voor de aandrijving van het nieuwe model XV zorgt een direct ingespoten 2,0-liter viercilinder boxermotor. 80% van alle motorcomponenten is nieuw. De boxerbenzinemotor is verbonden met een Lineairtronic-transmissie met een geïntegreerde elektromotor. De nieuwe e-BOXER-aandrijflijn zorgt voor een soepele, 30% meer lineaire acceleratie en meer trekkracht. Afhankelijk van de rijomstandigheden zorgt de Subaru e-BOXER-technologie voor een flexibele aandrijfkrachtregeling en een optimale samenwerking tussen de 2,0-liter direct ingespoten boxermotor en de elektromotor. De e-BOXER-aandrijflijn heeft drie rijmodi: Engine driving, EV driving en Motor Assist driving.
 
Tijdens wegrijden vanuit stilstand en bij lage snelheden drijft de elektromotor de auto aan. EV driving zorgt op deze wijze voor een stille en emissievrije rijbeleving. Afhankelijk van het model en de laadtoestand van het accupakket is een volledig elektrisch rijbereik tot 1,6 kilometer haalbaar met een maximale snelheid tot 40 km/h. Bij hogere snelheden werken de boxermotor en de elektromotor samen in de Motor Assist driving rijmodus. De aandrijflijn pakt soepel op, reageert lineair en verbruikt minder brandstof. Op hoge snelheid schakelt de e-BOXER aandrijflijn over naar de Engine driving rijmodus. In deze situatie drijft de 2.0 boxermotor de auto aan en wordt het accupakket opgeladen.
 
De Subaru e-BOXER-aandrijflijn verlaagt het brandstofverbruik in de stad en tijdens start-stop verkeer. Afhankelijk van de rijstijl van de bestuurder is een 11% lager brandstofverbruik mogelijk in vergelijking met de uitgaande 2.0 benzinemotor.
Net als bij de nieuwe Forester zijn de elektromotor en het accupakket bij de nieuwe XV in lengterichting gemonteerd. De elektromotor is dichtbij het zwaartepunt gemonteerd. Het accupakket en andere componenten bevinden zich boven de achteras en dragen bij aan een lager zwaartepunt en een betere gewichtsverdeling over de voor- en achteras.
 
Vanzelfsprekend is de nieuwe Subaru XV e-BOXER standaard uitgerust met een uitgebreid aanbod rijhulpsystemen en veiligheidssystemen, waaronder EyeSight Driver Assist Technology. Een andere veiligheidsvoorziening is Subaru Rear Vehicle Detection.
 
De XV maakt zijn compacte en krachtige uiterlijk waar met volwaardige SUV-eigenschappen. De bodemvrijheid van 220 mm, Subaru Symmetrical AWD, Active Torque Vectoring en doorontwikkelde X-Mode zorgen voor indrukwekkende prestaties op onverhard wegdek. Het uiterlijk van de nieuwe Subaru XV e-BOXER straalt stoere functionaliteit en urban coolnessuit en past perfect bij een auto die zich overal thuisvoelt. De nieuwe Subaru XV is leverbaar in de exclusieve nieuwe lakkleur Lagoon Blue Pearl.

Wil je op de hoogte blijven rondom de Subaru XV e-BOXER? Met je dan aan voor de nieuwsbrief:

Lees meer:

Prijzen Subaru Forester e-BOXER en XV e-BOXER bekend

Subaru bij RTL Autowereld

Dit is de Subaru Forester e-BOXER

Auto Review Forester e-BOXER

Subaru bevestigt eerste geëlektrificeerde modellen voor de Europese markt

Terug naar het nieuwsoverzicht